quarta-feira, 6 de junho de 2007

The Goddess *Poesia de Janet Farrar


I Just Knew



So you’re the Great Goddess
How come they never mentioned you when I was being schooled?
Though come to think of it, they did;
Scarlet woman, Babylonian whore.






My father said I may worship you,
And told me I was Freya’s child, because I was born on Friday.
Strange, that; he is a good Christian,
Jesus man, Mary’s servant.






I am told, my Lady,
Your secret name talks of circumpolar stars,
Never beyond the horizon;
Just how many names do you have?






Sweet Isis, Mother of All,
Queen of Heavens,
Mistress of the Waters, Protectress of all that is living;
Nobody told me you were there, Mother, my Mother.




(Copyright Janet Farrar, 1970)



A Deusa * Poesia de Janet Farrar
Eu só sabia


Então você é a Grande Deusa
Como é que eles nunca mencionaram quando eu estava sendo educada?
Apesar de vir a pensar sobre isso, eles fizeram;
 Mulher escarlate, prostituta da Babilônia.

Meu pai disse que eu posso te adorar,
E me disse que eu era o filho de Freya, porque eu nasci na sexta-feira.
Estranho, que, ele é um bom cristão,
Jesus homem, servo de Maria.

Disseram-me, minha senhora,
Seu nome conversações secretas das estrelas circumpolares,
Nunca além do horizonte;
Apenas quantos nomes você tem?

Doce Isis, Mãe de Todos,
Rainha dos Céus,
Senhora das Águas, Protetora de tudo o que está vivendo;
Ninguém me disse que você estava lá, Mãe, minha mãe.






Nenhum comentário:

Postar um comentário